Plopsaland De Panne is voor het aankomende pretparkseizoen dringend op zoek naar personeel om 500 beschikbare vacatures in te vullen. Om dit een boost te geven, werd woensdag een jobdag georganiseerd.
“Momenteel telt Plopsaland De Panne 285 medewerkers in vast dienstverband en daarnaast een pool van seizoensmedewerkers, interimkrachten en studenten. Maar we zoeken nog 500 extra medewerkers”, zegt Jessica Vervaque, HR manager van Plopsa aan De Krant van West-Vlaanderen. Ze geeft aan dat het niet enkel om pretparkmedewerkers gaat, maar ook om enkele administratieve profielen zoals sales.
Reddersopleiding voor Plopsaqua De Panne
Het is volgens Plopsa niet makkelijk om functies in te vullen voor hun waterpark Plopsaqua De Panne. Het is volgens het park een echte knelpuntvacature en daarom wordt van 11 tot 15 april in het zwembad een reddersopleiding georganiseerd. Op de jobdag hebben enkelen zich reeds ingeschreven wat voor Varvaque een boost in de hoop zorgt.
Taallessen
Doordat het park grenst met Frankrijk kwamen er op het evenement heel wat Franstaligen opduiken. Speciaal voor dat publiek organiseert Plopsa in maart taallessen zodat de Franstalige medewerkers straks ook hulp kunnen bieden aan de Nederlandstalige bezoeker.
De jobdag bracht ook bekenden terug. Zoë Deduytschaever werkt sinds 2017 reeds in het park als jobstudent en getuigt in De Krant van West-Vlaanderen:
“Sinds 2017 werk ik hier elke zomervakantie als jobstudente: één jaar bij Food & Beverage, de andere jaren bij de ‘Operations’ om de attracties te bedienen. Nu ben ik even gestopt met mijn opleiding orthopedagogie en bied ik mij opnieuw aan. Ik vind de werkomgeving en de collegiale sfeer hier leuk. Deze keer twijfel ik een beetje of ik opnieuw voor ‘Operations’ zou kiezen of voor Plopsaqua… Het is ook mooi meegenomen dat je als Plopsa-medewerker een Teamcard krijgt waarmee je alle Plopsa-parken kunt bezoeken. We krijgen ook korting op aankopen in het park, net als inwonende gezinsleden.”
Zoë Deduytschaever